Dit jaar zouden nieuwe, Chinese automerken de Nederlandse markt voor elektrische auto’s moeten gaan bestormen. Maar in de praktijk is het niet zozeer bestormen, maar eerder op een rustig tempootje opstarten.

De eerste elektrische modellen uit China druppelen langzaam het Nederlandse asfalt op, en daarbij is de BYD ATTO 3 een van de meest geziene modellen tot nu toe. Met ruim 550 stuks is dit de meest verkochte Chinese elektrische auto in Nederland over de eerste zes maanden van dit jaar.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: het is niet heel raar dat de ATTO 3 relatief populair is. Het is een elektrische auto met een goed uitrustingsniveau voor een prijs van net geen 45.000 euro in de duurste uitvoering. Maar goed, dan hebben we het over hoe de auto er ‘op papier’ uitziet. De praktijk kan altijd anders uitvallen.

Redacteur Dennis Wilman van Business Insider kreeg de mogelijkheid om de BYD ATTO 3 een weekje aan de tand te voelen om eens te zien waarom er redelijk wat Nederlanders overstag gaan voor deze Chinese auto.

Dit is de BYD ATTO 3 in de praktijk

LEES OOK: Elektrische auto: de grootste uitdaging voor nieuwe merken is wellicht ook de grootste kans